Karty

sobota 1. decembra 2012

Gilette Venus Embrace vs. Gilette Mach3

Až donedávna som používala na holenie jednorázové žiletky. A skutočne som ich používala jeden raz, skrátka každú som po použití vyhodila. Na tie žiletky s vymeniteľnými hlavicami som sa vždy dívala krivým pohľadom v štýle - kto už len vyhodí takmer 20 € za jednu žiletku?! Skrátka som neverila, žeby akákoľvek mohla vydržať ostrá viac použití. Ale jedného dňa mi to predsa len nedalo a rozhodla som sa, že si nejakú zaobstarám. Po dlhom internetovom skúmaní a čítaní množstva recenzií som si vybrala dve najviac vychaľované -  Gilette Venus Embrace (vľavo) a Gilette Mach3 (vpravo). Ospravedlňujem sa za (ne)kvalitu fotografií, ale za súčasných podmienok (každý deň zamračené) sa mi skrátka lepšie nepodarili.



Ako prvú som používala Embrace. Má 5 čepieľok, zelený zvlhčujúci pásik  - ten nad čepeľami a tiež modrý - okolo čepelí. V balení bola aj akási krabička na pripevnenie na stenu v ktorej môžete mať žiletku aj s náhradnými čepeľami, ale ja som ju nevyužila. Hneď pri prvom použití som bola úplne nadšená. Ani som nemala pocit, že sa holím, ale že sa hladím. Nebolo cítiť žiaden odpor. Pokožka zostávala nádherne hladká a bez podráždenia. S touto žiletkou som si nemusela vôbec dávať pozor, kľudne som sa mohla holiť na rýchlo "hala-bala" a aj tak som sa nikdy neporezala. Jedinou nevýhodou pri nej je fakt, že hlavica je pomerne veľká a tak sa s ňou holí v menších miestach a záhyboch skrátka blbo. Najväčším prekvapením však pre mňa bola výdrž tejto žiletky. Po troch mesiacoch používania je stále ostrejšia ako nové jednorázové žiletky. Naozaj neviem ako je to možné, ale je to tak. Zvlhčujúce pásiky sú už pomerne opotrebované, avšak stále fungujú. Ak sa rozhodnete si túto žiletku kúpiť - pozrite sa najprv po viacerých obchodoch. Ja som ju kúpila v Tescu v akcii za niečo okolo 7 €. No videla som ju už v predaji aj za 16 €. Štyri náhradné čepele stoja okolo 20 €. Hlavica sa "kýve" to veľkého uhla, niekedy som mala pocit, že by mohla aj menej. 

Gilette Mach3 je pánska žiletka. Mimochodom ja mám klasickú, základnú verziu Mach3. Predávajú sa aj Mach3 sensitive a podobne . Nikdy som celkom nepochopila rozdiel medzi dámskymi a pánskymi žiletkami. Myslím, že ide len o to akej farby je rúčka a ako je parfumovaný zvlhčujúci pásik. Prípadne som sa stretla s názorom, že pánske žiletky sú ostrejšie. Mach3 má ako už je z názvu zrejmé 3 čepele. Má len jeden zvhčujúci pásik - nad čepeľami. Ten pásik pod nimi (aj v prípade Embrace) je guma. Táto žiletka (aj náhradné čepele) je lacnejšia ako Embrace. Stojí okolo 5 €.  Štyri náhradné čepele stoja okolo 10 €. Holí sa s ňou dobre, avšak je potrebné si dávať trošku väčší pozor ako v prípade Embrace a trošku cítiť pri holení odpor, ale nie je to tak výrazné ako v prípade lacných jednorázoviek, kde máte pociť, že sa neholíte, ale škrabete. Hlavica je podstatne menšia, takže sa s ňou holí lepšie v horšie dostypných a menej rovných miestach. Hlavica sa "kýve" do trošku menšieho uhla ako v prípade Embrace. Po vyše mesiaci používania je stále ostrá, avšak zvlhčujúci pásik sa už pomerne dosť opotreboval. Nevýhoda oproti Embrace - nemá krytku na hlavicu. 

Máte jednu z nich a chceli by ste vyskúšať druhú? Nemusíte si tú druhú kupovať, stačia vám náhradné čepele. Oni totiž perfektne pasujú aj do tej druhej.


Zaujímavosti na záver. 

Tieto ako aj jednorázové produkty nazývam žiletka. Prípadne som im ochotná tolerovať názov "holítko". Vytáča ma však pomenovanie "strojček". Strojček je pre mňa "holítko" čo je na elektriku, "vrčí", a chlpy odrezáva (depiluje). Vytrhávací prístroj je epilátor. 

Namiesto peny na holenie používam kondicionér na vlasy alebo nič. Kondicionér funguje ako pena/gél na holenie perfekne - chĺpky zmäkčí. Po spláchnutí peny na holenie totiž koža ostane drsná a ak som na nejaký chlp zabudla, musím ju "nababrať" znova. Po zpláchnutí kondiconéru je však koža stále klzká a môžete zabudnuté miesto "doholiť" bez ďalšieho aplikovania. Avšak v prípade, že potrebujete kožu pre holením natiahnuť nepoužívajte nič. Klzkú kožu totiž nijak nentiahnete. 

Holiť by ste sa mali večer a po holení by ste nemali použiť dezodorant. Po holení je totiž koža podráždená (aj keď ten pocit nemáte) a teda prejde cez ňu do tela z dezodorantu viac škodlivín. V prípade, že si holíte triesla, nedávajte si spodné prádlo a ostaňte do rána "naostro". Zabránite tomu, aby vám vznikli vyrážky z podráždenia kože okrajom látky. Podráždeniu tiež zábranite pokiaľ sa natriete krémom s názov Sudocrem. Kúpite v lekárni, alebo v DM od 3,50 € (podľa veľkosti balenia). Mimochodom Sudocrem tiež zaberá na akné a drobné odreniny. Oficiálne je to však krém na detské zapareniny. 





5 komentárov:

  1. Ahoj. Já si od Venus kupuju jen jednorázový holítka. U nás je prodávají 2 za něco přes stovku. Do strojků za několik set se mi zatím nechce investovat, i když se to asi vyplatí.
    Taky ještě mám jednorázový holítka od Wilkinsona. Nejsou vůbec ostrý. Takže tuto značku již nikdy víc.

    Ten trik s tím kondicionérem příště zkusím. V životě jsem o něm neslyšela. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mna si presvedcila na venus, doteraz som sa holila muzovym holitkom, kazdy mame svoje nadstavce, ale holit sa hala-bala ma laka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no dufam, ze si na zaklade mojich rad neublizis:D tlacit netreba, ide to uplne zlahucka:)

      Odstrániť
  3. len k výrazu žiletka a holiaci strojček, žiletka je podľa výkladového slovníka: tenký ostrý kovový plát do holiaceho prístroja a holiaci strojček je zdrobnenina holiaceho prístroja, to čo funguje za pomoci el. energie je elektrický holiaci strojček... gramatické okienko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já mám doma tu i tu, ale s tou pánskou se neholím, párkrát jsem to zkusila a bylo mi to strašně nepříjemné a pořád jsem měla pocit, že se říznu. Dobré žiletky na nohy prodávají v lídlu, je to taková ta značka lídl a mají vyměňovatelný holítko + 20ks hlav za 100,-kč ale taky se zde hýbe ta hlava, takže se to nedá použít na všechny místa :)

    OdpovedaťOdstrániť